26.1.12

16.

Aku nak menulis something, something yang aku pun tak tahu apa. Tapi yang aku tahu, ada sesuatu yang membuatkan aku gian dan gatal nak menulis. 

Setakat ni 2012 masih belum berlaku baik pada aku. Pihak yang aku ingin hapuskan wataknya dalam hidup aku, masih lagi bernafas dan mengganggu aku. Ada unsur blackmailing dalam setiap yang dia nyatakan kepada aku. 

Ada satu lelaki, aku sudah kenal lama. Peranan dia dalam hati aku, sangat besar. Hinggakan, aku sanggup menjadi tempat dia mengeluh dan berbasa basi mengenai apa sahaja. Semuanya tentang dia. Jarang sekali tentang aku. 

Iyalah, untuk apa dia bertanyakan tentang aku. Aku cuma satu watak yang hanya dia sahaja tahu kewujudan aku dalam kehidupan dia. Mungkin, bukan dia sahaja. Ada seorang lagi dalam life dia, yang tahu akan kewujudan aku. 

Aku pun seakan selesa dengan kedudukan aku dalam life dia. Biar aku duduk di tangga ketiga atau keempat sekali pun, sekurang kurangnya, dia pernah percayakan aku. Dan aku tahu, masih ada sedikit kepercayaan yang dia taruh ke atas aku, walaupun aku pernah mengkhianatinya, dengan sengaja. Semuanya atas tujuan mahu memberinya pengajaran.

Tapi, dia masih mencari aku tatkala dia perlukan sebarang kata kata dari seseorang. Tak kiralah bernas atau tak, yang pasti setiap hujah aku terhadap masalah dia, jarang sekali membabitkan emosi. Rasional sentiasa di atas.

Tak kisahlah betapa tinggi harapan aku terhadap dia, aku yakin dan tahu ianya kekal sebagai harapan. Aku cuba hubunginya tapi tiada berbalas. Sibuk barangkali. Aku tahu dia sibuk.

Dan tahun ini, memang tahun paling sibuk dan penting dalam kehidupannya.

Cuma ada satu kerisauan yang menjengah, aku khuatir kalau kalau seseorang dari masa lepas aku, menghubunginya. 

Aku harap, perkara itu tidak berlaku.

No comments:

Post a Comment