9.4.12

53.

I feel like shit.. And all I can do is just.. Feel it.
Bukan susah pun untuk kau jadi sedikit sensitif terhadap perempuan. Tak susah pun untuk berubah menjadi sedikit memahami perempuan. Kau bilang kau sakit hidup di dalam kekerasan hati kau sendiri, namun bila disaran untuk melembutkan sedikit hati kau, kau enggan. Kata kau, ini adalah cara kau survive. Ini adalah satu satunya cara kelangsungan hidup kau. Kenapa perlu hidup di dalam kekerasan jiwa yang memakan diri kau semata mata itu adalah satu satunya cara untuk kau teruskan hidup?

Kau bukan pergi berperang, berjihad, jauh sekali. Kalau kau rasa kekerasan hati itu adalah ketetapan diri kau yang sebenar, tapi pada aku, itu salah. Cuba kau hormati dan sensitif terhadap perempuan seperti mana kau menghormati ibu kau sendiri. Kaum yang sama.

Kau kata ibu kau pesan, dalam dunia ni, jangan sesekali mainkan perasaan perempuan. Kau bilang pada aku seolah olah kau mengerti dan mengambil nasihat ibu kau itu sedalam dalamnya. Tapi pada aku, kau sedikit pun tidak memahami nasihat ibu kau.

Sebab kau terang terangan memperlekehkan dan merobek hati halus seorang perempuan, tanpa kau sedar. You don't know how much it hurts.. You never know...

No comments:

Post a Comment