18.1.12

6.

Karma. Hari ni kau buat orang sakit. Esok lusa, orang buat kau sakit. Dan bila dah sakit, baru teringat kesilapan kau pada orang orang sekitar kau.

Malam ni aku jadi sakit hati dengan kau. Kau yang dulu tak sudah sudah menyatakan rasa kau pada perempuan itu, dan dek kerana respon dingin aku tempoh hari, kau berkeputusan untuk tidak bertindak balas terhadap aku, kau ignore aku.

Habis, selama aku menjadi peminjam telinga, penyumbang idea terhadap kau, kau tak pernah fikir apa aku rasa? Benarlah, buat baik jangan diharap kita akan dapat balasan baik. 

Memang, fi'il manusia makin lama makin menjengkelkan. Sudahnya, berinteraksi dengan diri sendiri lebih molek, lebih menyedapkan hati. Konklusinya, setelah apa yang berlaku, cuma kita sahaja yang faham apa yang kita rasa.

Orang lain? Cuma aktor tambahan tanpa skrip yang peranannya seringkali menggoncangkan emosi dan memakan hati kita.

"Haha takpela. Water under the bridge man. What to do kan. I'm just a jerk and ever will be. Nite Dahlia."

Yes, you are a jerk, and keep on acting like one until your soul is ripped from your body.

No comments:

Post a Comment